To bardzo ważny dla nas etap gdyż szkody komunkacyjne są druga – po ubezpieczeniach grupowych - najliczniejszą grupą szkód. Specyfika tych wydarzeń sprawia że Klient oczekuje szybkiej reakcji. Dzięki wdrożeniu formularza on-line Klient sam zarejestruje swoją szkodę o dowolnej porze. Może to zrobić również poprzez swojego smartfona z miejsca zdarzenia. Zajmuje mu to dosłownie kilka minut – wyjaśnia Jakub Jacewicz członek Zarządu Generali TU S.A.
Klient wchodzi na stronę www wypełnia formularz a wpisywane przez niego dane z automatu rejestrują się w systemie do rejestracji szkód. Klient uzupełnia podstawowe informacje w tym numer polisy ubezpieczeniowej datę zdarzenia osobę która zgłasza szkodę a następnie opisuje zdarzenie i załącza zdjęcia dokumentacji zrobione smartfonem.
W momencie otrzymania zgłoszenia Generali automatycznie wysyła osobie zgłaszającej szkodę sms-a z numerem szkody który następnie pozwala śledzić status zgłoszenia.
To jest kolejny krok we wdrażaniu przez Generali narzędzi do samoobsługi w procesie likwidacji szkód ktore radykalnie przyspiesza proces obsługi poszkodowanego i wypłaty srodków wpływając na poziom satysfkacji Klientów ze współpracy z Generali. Jest to trzeci tego rodzaju formularz – po ubezpieczeniach mieszkaniowych i grupowych na życie. Wiemy że Klienci doceniają taką formę zgłaszania roszczeń - już ponad 6000 Klientów miesiecznie zgłasza roszczenia z ubezpieczeń grupowych na życie bez udziału pracownika Generali. Spodziewamy sie że w przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych zainteresownanie będzie jeszcze większe. Naszą ambicją jest aby 100 % zgłoszeń szkód komunikacyjnych marek Generali i Proama było rejestrowanych tą drogą – dodaje Jacewicz.
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy
Grupa Generali