21 sierpnia 2018 - 02:00

Zdalna likwidacja szkód w Generali

Aplikacja mobilna Generali Online pozwala na zdalne dokonanie oględzin szkody i stworzenie dokumentacji szkodowej. Kiedy szkoda wymaga oceny przez rzeczoznawcę klient otrzymuje link do aplikacji Generali Online instaluje ją na swoim telefonie i uruchamia. Podczas rozmowy telefonicznej rzeczoznawca Generali łączy się z kamerą telefonu ubezpieczonego i zdalnie ogląda uszkodzone przedmioty czy pojazd. Następnie fotografuje szkodę aparatem ze smartfona klienta dbając przy tym o odpowiednie oświetlenie i wyostrzenie obrazu. Poza tym robi zdjęcia dokumentom związanym ze szkodą. W ten sposób za pomocą aplikacji Generali Online jest tworzona dokumentacja szkody.

Aplikacja Generali Online znacznie skraca czas obsługi klientów. Dzięki możliwości zdalnego połączenia z kamerą smartfona klienta rzeczoznawca może ocenić i udokumentować szkodę podczas jednej rozmowy telefonicznej. Generali Online umożliwia zdalne oględziny szkód każdego rodzaju. Liczba klientów korzystających z aplikacji wzrasta z miesiąca na miesiąc. Od momentu wdrożenia ponad 3 tysiące spraw zostało obsłużonych za pośrednictwem Generali Online. W lipcu z tej aplikacji skorzystało ponad 30% klientów którzy zgłosili szkody wymagające oceny rzeczoznawcy. Mamy nadzieję że docelowo udział Generali Online w oględzinach wyniesie co najmniej 40% – powiedział Jakub Jacewicz członek zarządu Generali TU SA.

Generali wdraża również aplikację AudaFoto. Pozwoli ona prawidłowo wykonać dokumentację szkody komunikacyjnej klientom dla których to rozwiązanie wydaje się łatwiejsze i wygodniejsze ze względu na brak konieczności umawiania się na rozmowę telefoniczną z rzeczoznawcą Generali. Klient za pomocą smartfona z zainstalowaną aplikacją AudaFoto będzie mógł wykonać zdjęcia uszkodzonego pojazdu w dowolnym czasie a fotografie automatycznie znajdą się w tzw. teczce szkodowej.

Samodzielną likwidację szkód majątkowych (zalaniowych) i komunikacyjnych umożliwiają dwie inne aplikacje – HomeSmart i AudaSmart – wprowadzone przez Generali przed kilkoma miesiącami. W aplikacjach klient uzupełnia swoje dane osobowe przedstawia rozmiar szkody i załącza zdjęcia uszkodzonego mienia wykonane smartfonem. Na podstawie tych informacji aplikacje automatycznie wyliczają kwotę odszkodowania za szkodę. Po akceptacji wysokości odszkodowania przez klienta pieniądze są przelewane na jego konto w ciągu jednego dnia.

Aplikacje mobilne Generali skracają czas związany z likwidacją techniczną szkody oraz wypłatą odszkodowania. Obecnie 25% szkód zalaniowych jest likwidowanych przez aplikację HomeSmart. Dążymy do zwiększenia udziału HomeSmart w likwidacji szkód do co najmniej 40% – powiedział Jakub Jacewicz.

Warto dodać że te rozwiązania są wspierane przez automatyzację procesu likwidacji szkód w Generali. Czynności które są powtarzalne i mogą być realizowane automatyczne są wykonywane przez roboty które pracują bez przerwy – nawet nocą – co zwiększa efektywność procesu.


KONTAKT DLA MEDIÓW

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Rzecznik prasowy

Grupa Generali

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z Polityką prywatności, gdzie znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.