20 września 2024

Generali pomaga klientom zbyć wrak uszkodzonego w powodzi auta

W związku z tym, że uszkodzone podczas powodzi samochody, w większości będą kwalifikowały się do szkody całkowitej, Generali postanowiło pomóc właścicielom tych pojazdów. Aby klient nie musiał dodatkowo martwić się o to, co zrobić z uszkodzonym autem  (wrakiem), ubezpieczyciel pomoże we wskazaniu oferenta, który odbierze go od klienta.

W sytuacji, gdy wartość naprawy uszkodzonego i ubezpieczonego pojazdu przekracza 70% jego wartości, mamy do czynienia ze szkodą całkowitą. Wówczas odszkodowanie jest rozliczone w następujący sposób: wyliczana jest wartość pojazdu z dnia zaistnienia szkody i odejmowana jest od tego wartość pozostałości pojazdu (wraku). Warto pamiętać, że uszkodzony pojazd (wrak) zawsze posiada pewną wartość, może to być np. wartość złomu w skupie.

- W przypadku szkód powodziowych, w znacznej większości przypadków będziemy mieli do czynienia właśnie ze szkodą całkowitą. Aby w takiej sytuacji klient nie musiał dodatkowo martwić się o to, co zrobić z uszkodzonym samochodem, pomożemy mu we wskazaniu oferenta, który odbierze to auto od niego. Oczywiście decyzja należy do samego właściciela pojazdu. Dlatego z każdym klientem kontaktujemy się indywidualnie i pytamy go, czy jest zainteresowany takim wsparciem z naszej strony. Pierwszym klientom już pomogliśmy. Oznacza to, że otrzymali oni wypłatę pełnej wartości auta a uszkodzony samochód odbierze od niego współpracująca z nami firma – mówi Tomasz Kuropatnicki, Dyrektor ds. Szkód i Świadczeń, Generali Polska.

Warto przypomnieć, że w przypadku zniszczenia auta, wysokość odszkodowania zależy od wybranego wariantu ubezpieczenia autocasco. Odszkodowanie jest wyliczane w wysokości wartości pojazdu na dzień zdarzenia lub - gdy wykupiona została stała suma ubezpieczenia - w wysokości wartości auta na dzień zawarcia umowy ubezpieczenia AC.

- Wiemy, że są też sytuacje, gdy samochód porwała woda, w wyniku czego pojazd zaginął.  Wówczas prosimy o zgłoszenie tego faktu w komisariacie policji. Jest to utrata 100% wartości auta. Abyśmy w takim przypadku mogli wypłacić odszkodowanie w pełnej wartości pojazdu czy to według wartości z dnia zdarzenia, czy z dnia zawarcia umowy, klient zobowiązany będzie do podpisania cesji praw do auta na rzecz TU – dodaje T. Kuropatnicki.

Zgłoszenia szkody w Generali najlepiej dokonać za pośrednictwem strony internetowej moje.generali.pl. Można tez zadzwonić na infolinie.

– Dokumenty, których potrzebujemy to dowód rejestracyjny pojazdu oraz numer konta, na który ma zostać wypłacone odszkodowanie. Oględziny pojazdu są wykonywane przez wskazanego przez nas rzeczoznawcę lub dokonujemy ich zdalnie wraz z klientem przy wykorzystaniu jego telefonu – wyjaśnia Tomasz Kuropatnicki.

Bardzo ważne jest, aby klienci posiadający pojazd w leasingu zgłosili równolegle szkodę do firm leasingowych. W przypadku takich aut wypłata odszkodowania przez ubezpieczyciela uzależniona jest od decyzji firmy leasingowej.


KONTAKT DLA MEDIÓW

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Rzecznik prasowy

Grupa Generali

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z Polityką prywatności, gdzie znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.