21 maja 2024

Informacja finansowa na dzień 31 marca 2024

Na 31 marca 2024 Grupa Generali osiągnęła stały wzrost wyniku operacyjnego we wszystkich segmentach. Zanotowała powrót do dodatnich wpływów netto z segmentu ubezpieczeń na życie oraz potwierdziła solidną pozycję kapitałową.

 

  • Składka przypisana brutto wzrosła do 26,4 miliarda euro (+21,4%), na co wpływ miały zarówno ubezpieczenia na życie, jak i segment P&C.
  • Grupa zanotowała dodatnie wpływy netto z segmentu ubezpieczeń na życie w wysokości 2,3 miliarda euro, w całości dzięki ubezpieczeniom ochronnym i funduszom typu unit-linked, zgodnie ze strategią Grupy.
  • Wartość nowego biznesu wzrosła o 5,0%. Wskaźnik mieszany wyniósł 91,0% (+0,3 p.p.). Wskaźnik zespolony niezdyskontowany poprawił się do 93,7% (-0,5 p.p.).
  • Nastąpił dalszy wzrost wyniku operacyjnego do 1,9 miliarda euro (+5,5%), dzięki solidnemu wkładowi wszystkich segmentów biznesowych.
  • Skorygowany wynik netto wyniósł 1,1 miliarda euro (-9,0%). Skorygowany wynik netto wzrósłby o 8,0%, gdyby nie jednorazowy zysk kapitałowy poniesiony w  I kwartale 2023 roku.
  • Potwierdzona została solidna pozycja kapitałowa, ze współczynnikiem wypłacalności na poziomie 215% (220% w roku 2023).

Cristiano Borean, Dyrektor Finansowy Grupy Generali, powiedział: „W pierwszym kwartale 2024 roku Generali odnotowało dalszy wzrost wyniku operacyjnego, dzięki solidnemu wkładowi wszystkich segmentów biznesowych. Grupa osiągnęła dodatnie wpływy netto z ubezpieczeń na życie w oparciu o naszą strategiczną decyzję o skupieniu się na produktach ochronnych i funduszach typu unit-linked oraz działaniach komercyjnych wdrożonych w 2023 r. Segment ubezpieczeń majątkowych i osobowych po raz pierwszy również czerpie korzyści z konsolidacji Liberty Seguros, co pozytywnie wpływa na profil zysków Grupy. Dzięki naszemu zdywersyfikowanemu modelowi ubezpieczeń i zarządzania aktywami oraz solidnej pozycji kapitałowej, napędzanej silnym, znormalizowanym generowaniem kapitału, pozostajemy na dobrej drodze do osiągnięcia wszystkich celów wyznaczonych w naszej strategii „Lifetime Partner 24: Driving Growth”.

 


KONTAKT DLA MEDIÓW

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Rzecznik prasowy

Grupa Generali

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z Polityką prywatności, gdzie znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.