Dwa projekty Generali Polska znalazły się w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. FOB docenił ubezpieczyciela za wsparcie rodzin z dziećmi z Ukrainy oraz projekt pierwszej w Polsce systemowej hipotermii leczniczej w transporcie „N”.
– Zrównoważony rozwój jest jednym z filarów strategii Generali. Dbamy o klientów, oferując im produkty chroniące ich życie i majątek, ale równie istotna jest dla nas pomoc lokalnym społecznościom, w miejscu, w którym działamy oraz reagowanie na pojawiające się wyzwania i potrzeby. Cieszę się, że zostało to zauważone i docenione – podkreśla Justyna Szafraniec, dyrektor ds. PR Generali Polska
W tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” zostały zauważone dwie praktyki Generali.
Generali Polska wraz z fundacją THSN i Caritas Polska zorganizowało program czasowego zakwaterowania dla ukraińskich rodzin z dziećmi w ośrodkach w Warszawie i Firleju. Program trwał od 1.03 do 30.06.2022 w Firleju i do połowy sierpnia w Warszawie. By umożliwić dzieciom w Firleju udział w lekcjach online, Generali przekazało sprzęt, w tym laptopy. Wśród pracowników została zorganizowana zbiórka produktów dla uchodźców z Ukrainy. Ukraińscy pracownicy Generali otrzymali wsparcie finansowe organizację pomocy dla nich oraz dla ich bliskich, a wszyscy zatrudnieni - możliwość pomocy psychologicznej.
W 2022 roku Generali Polska kontynuowało, realizowany we współpracy Fundacją The Human Safety Net oraz Uniwersytetem Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu program stosowania hipotermii leczniczej w transporcie noworodków. W maju 2022 roku został przekazany kolejny sprzęt do hipotermii leczniczej w transporcie neonatologicznym. Tym razem otrzymał go Instytut Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi.
Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to największy w Polsce przegląd inicjatyw ESG, CSR i zrównoważonego rozwoju. W 21. edycji zaprezentowano 1705 działań podjętych przez 272 firmy. Zostały one podzielone na 7 obszarów, takich jak: zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej, praktyki z zakresu pracy, środowisko, prawa człowieka, zagadnienia konsumenckie, uczciwe praktyki operacyjne, ład organizacyjny.
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy
Grupa Generali