Generali Polska wprowadza CyberRED, kompleksowe ubezpieczenie ryzyk związanych z naruszeniem cyberbezpieczeństwa. Ten innowacyjny produkt skierowany jest do przedsiębiorców świadomych zagrożeń wynikających z obecności firmy w sieci.
W ramach produktu CyberRED przedsiębiorca może liczyć na szeroki wachlarz benefitów. Jeśli np. w wyniku cyberataku, klient będzie zmuszony do czasowego zaprzestania prowadzenia działalności, Generali Polska pokryje zarówno straty wynikające z utraty zysku w czasie przestoju, jak i związane z nim zwiększone koszty operacyjne. Właściciel firmy może liczyć także na zwrot różnego rodzaju kosztów własnych, poniesionych w związku z incydentem, jak m.in. kary administracyjne (np. wynikające z przepisów RODO), koszty pomocy prawnej czy wynagrodzenie agencji PR. Dodatkowo, w przypadku roszczeń, Generali Polska wypłaci również odszkodowanie za wyrządzone przez klienta szkody.
– Zapewnienie bezpieczeństwa cyfrowego to teraz kluczowe wyzwanie przedsiębiorców na całym świecie. Pandemia Covid-19 jeszcze bardziej przyspieszyła rozwój technologiczny oraz spowodowała przeniesienie dużej części usług do internetu. Przedsiębiorcy coraz bardziej świadomi są, że taki postęp to nie tylko ułatwienia, ale także wiele wyzwań i zagrożeń, od których warto się ubezpieczyć – zauważa Hubert Choszczyk, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Korporacyjnych Generali Polska.
Ubezpieczenie CyberRED wyróżnia możliwość swobodnego budowania zakresu ubezpieczenia. Klient może wybrać spośród aż 10 sekcji, które składają się na kompleksową ochronę cyber.
– Ogromną przewagą produktu CyberRED jest nasze nowoczesne podejście do oceny ryzyka, którą prowadzimy w oparciu o nowatorskie narzędzia. Z drugiej strony, brokerzy doceniają jasne i przejrzyste warunki ubezpieczenia, bez przesadnej liczby definicji czy niejasnych zapisów, o czym świadczy chociażby wyraźne potwierdzenie ochrony dla aktów cyberterroryzmu. Cieszę się, że udało nam się stworzyć produkt, który jednocześnie zapewnia specjalistyczną, kompleksową ochronę w złożonym i ciągle zmieniającym się obszarze, a przy tym wciąż pozostaje przyjazny dla klienta – zaznacza Marcin Amrosz, Senior Underwriter odpowiedzialny za obsługę ubezpieczenia cyber w Generali Polska.
Warto podkreślić, że w ramach umowy zawartej z jednym z liderów w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, Generali Polska oferuje dostęp do Security Operations Center (SOC), gdzie specjaliści na infolinii dostępnej 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu zajmują się przyjmowaniem zgłoszeń i analizą incydentów. Dzięki temu, klient o każdej porze może zweryfikować czy jego firma padła ofiarą cyberataku, a także uzyskać rekomendacje dototyczące dalszych działań. Z kolei ekspercki zespół Cyber Security Incident Response (CSIR) pomaga usunąć skutki incydentu, zajmuje się koordynacją działań, reaguje na incydenty zarówno zdalnie jak i na miejscu ich wystąpienia, pomaga we wdrożeniu środków zaradczych, a w razie konieczności zajmuje się również analizą śledczą artefaktów cyfrowych oraz przygotowaniem materiałów dowodowych na potrzeby procesu sądowego.
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy
Grupa Generali