Generali wprowadziło uproszczone procedury w celu pomocy poszkodowanym w wyniku ostatnich ulew oraz przyspieszenia procesu likwidacji tych szkód.
- Cały czas monitorujemy sytuację na terenach objętych silnymi opadami. Obecnie zgłaszane szkody mają charakter lokalnych podtopień gdzie woda wystąpiła w podpiwniczeniach budynków. Na bieżąco lokalizujemy przypadki w których woda wdarła się do części mieszkalnych w wyniku zalania pobliskiego terenu. W tych sytuacjach po kontakcie z poszkodowanymi wstępnie oszacowaliśmy już szkody i wypłaciliśmy stosowne zaliczki. Jak tylko będzie to możliwe po ustąpieniu wody dokonamy oględzin – wyjaśnia Jakub Jacewicz członek Zarządu odpowiedzialny za likwidacje szkód. Jesteśmy w stałym kontakcie z Klientami którzy ucierpieli w wyniku działań żywiołu. Znamy liczbę zawartych polis w rejonie wystąpienia zjawiska a tym samym potencjał ewentualnych szkód. Grupa przeszkolonych osób dedykowanych do wyjazdu w teren występowania zwiększonej liczby szkód została postawiona w stan gotowości. Jeżeli tylko będzie taka potrzeba – osoby te będą pracować w miejscu zdarzenia wyceniając szkody i wypłacając odszkodowania.
Ubezpieczyciel zachęca aby osoby które mają dostęp do Internetu zrobiły zdjęcia i zgłaszały szkody przez stronę www co znacznie przyspieszy proces likwidacji szkód.
Część szkód zamykana jest przez Generali już podczas pierwszej rozmowy telefonicznej na podstawie uzyskanych informacji oraz zdjęć przesłanych przez Klienta. W sprawach których oszacowanie wysokości odszkodowania wymaga obecności reprezentanta Generali stosowane są również specjalne procedury. Generali uruchomiło specjalny numer telefonu 81 460 71 81 dla Klientów poszkodowanych w wyniku ostatnich zjawisk pogodowych.
- Zwiększamy również liczbę dostępnych pracowników a w razie potrzeby wydłużymy godziny pracy zespołów likwidacji szkód.- dodaje J. Jacewicz.
Co zrobić by szybko otrzymać odszkodowanie?
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy
Grupa Generali