W momencie zgłoszenia szkody majątkowej dla ryzyka zalanie (np. przez sąsiada lub po intensywnych opadach deszczu) w określonych przypadkach klient otrzymuje od pracownika Generali propozycję samodzielnej likwidacji szkody w aplikacji HomeSmart. Jeżeli jest zainteresowany otrzymuje sms-em link do aplikacji. HomeSmart prowadzi klienta i pomaga w dokonaniu czynności związanych z likwidacją szkody. Po pobraniu aplikacji na telefon i zalogowaniu się klient uzupełnia dane osobowe przedstawia rozmiar uszkodzeń i załącza wykonane telefonem zdjęcia (np. zalanego pomieszczenia uszkodzonego mienia). Na tej podstawie aplikacja wylicza kwotę odszkodowania za przedstawioną szkodę zalaniową. Jeżeli klient akceptuje zaproponowaną kwotę pieniądze są przelewane na jego konto. W takich przypadkach wypłata pieniędzy dokonuje się bez wizyty rzeczoznawcy w miejscu powstania szkody.
Aplikacja powstała z myślą o Klientach ich wygodzie i przyspieszeniu procesu likwidacji szkód majątkowych. Obecnie jest wykorzystywana w szkodach majątkowych dla ryzyka zalanie jednak docelowo planujemy ją rozwinąć i rozszerzyć również o inne ryzyka – wyjaśnia Jakub Jacewicz członek Zarządu Generali TU SA.
Aplikacja jest dostępna dla systemu Android oraz iOS. Jest to kolejne narzędzie Generali które pozwala na samodzielną likwidację szkód przez klientów. W przypadku szkód komunikacyjnych Generali proponuje swoim Klientom skorzystanie ze strony Generali AudaSmart. Zarówno HomeSmart jak i AudaSmart przyspieszają proces likwidacji szkody i wypłatę odszkodowania.
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy
Grupa Generali