W momencie zgłoszenia szkody komunikacyjnej Klient otrzymuje link/token do aplikacji. Po wejściu na stronę która jest dostosowana do urządzeń mobilnych i zalogowaniu się AudaSmart prowadzi Klienta i pomaga w dokonaniu czynności związanych z likwidacją szkody. Po wykonaniu zdjęć na stronie prezentowana jest kwota odszkodowania należna za przedstawione uszkodzenia. Jeżeli klient akcpetuje zaproponowaną kwotę pieniądze są przelewane na jego konto.
Jakie szkody mogą być zlikwidowane poprzez tę aplikację?
Z tego sposobu wyceny szkody wyłączone są przypadki dotyczące szkody całkowitej z cesją ubezpieczenia na bank lub firmę leasingową szkody bezkolizyjne oraz samochody zastępcze.
AudaSmart do wyceny uszkodzeń wykorzystuje system Audatex.
W ciągu pierwszych 5 dni od jej wdrożenia Generali zaproponowało samolikwidację ponad 50 Klientom. Połowa wypróbowała aplikację wyceniając szkodę a 65% z nich zaakceptowała wycenę co zakończyło się wypłatą odszkodowania.
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy
Grupa Generali