- System został zaprojektowany wspólnie z Agentami. Od samego początku brali oni czynny udział w pracach nad nowym portalem sprzedaży począwszy od zgłaszania pomysłów opiniowania przygotowanych makiet ekranów aż po udział w pilocie produkcyjnym. Dlatego chciałbym podziękować Agentom za uczestnictwo w budowie Nowego Portalu Sprzedażowego Merkury+ - mówi Adam Malinowski członek zarządu Generali TU SA.
W Merkury + ujednolicony został sposób zawierania polis - wprowadzono 4 proste kroki sprzedażowe tj.
1. podanie danych do wyliczenia składki
2. wybór wariantu z zaproponowanych pakietów
3. uzupełnienie pozostałymi danymi potrzebnymi do wystawienia polisy
4. podsumowanie oferty i wystawienie polisy.
- Bez względu na to czy jest to ubezpieczenie komunikacyjne majątkowe czy też grupowe sposób wystawienia polisy jest taki sam – w Merkury+ to zawsze 4 kroki. Dodatkowo ekrany zaprojektowane zostały tak by użytkownik mógł swobodnie i płynnie wykonywać operacje w systemie - wyjaśnia Sebastian Michałowski Menedżer ds. Aplikacji Sprzedażowych i Wsparcia
Nowe ekrany poddane zostały badaniu eye tracking które pozwala na sprawdzenie ile czasu i gdzie znajduje się wzrok użytkownika podczas wypełniania formularza.
Merkury+ napisany jest w technologii responsywnej (Responsive Web Design) oznacza to że dopasowuje się on do wielkości ekranu na którym jest uruchamiany. Można np. sprawdzić stan opłacenia polisy na smartfonie lub tablecie.
- Każdy proces niezależnie od tego czy jest to wystawienie polisy aneksu przyjęcie raty składki sprawdzenie stanu opłacenia polisy czy też odnowienie umowy zaprojektowany jest w sposób podobny do siebie co ułatwia pracę w portalu - dodaje Sebastian Michałowski. - W prawie każdym polu które należy wypełnić umieściliśmy podpowiedzi z opisem do czego ono służy oraz dodatkowo w podpowiedziach produktowych zawarliśmy szczegółowy zakres ubezpieczenia przez co prezentacja zakresu ubezpieczenia jest bardzo czytelna. Ważne dla nas było to by Agent na każdym kroku mógł szybko odszukać odpowiedź na nurtujące go pytania.
Nowy portal Merkury+ jest w pełni on-line-owy. Oznacza to że Agent ma podgląd na aktualne dane polisowe które znajdują się w systemie produktowym Towarzystwa.
System zintegrowany jest z wieloma bazami danych po to by na każdym kroku podpowiadać dane np. wyceniać przedmioty ubezpieczenia czy też używać danych do autouzupełniania formularzy np. dane adresowe czy też deklaracja polisowo-szkodowa Klienta. Zastosowane rozwiązania w konsekwencji mają skrócić czas wykonania operacji i poprawić komfort pracy Agenta.
Potwierdzeniem prostoty i intuicyjności w Merkury+ są opinie agentów.
- Jeden z naszych Menadżerów pojechał do Agencji by szkolić jej pracowników z systemu Merkury +. Agent powitał go słowami: „a z czego tu szkolić wystawiłem już dwie polisy przed Twoim przyjazdem." Takich sygnałów i opinii dociera do nas wiele – opowiada Sebastian Michałowski.
- Agenci są bardzo ważnym filarem naszej sprzedaży. Wierzę że wyposażając ich w takie narzędzia jak Merkury + wspieramy ich w procesie obsługi Klienta a współraca z nami jest dla Agentów łatwejsza i bardziej efektywna - dodaje Adam Malinowski członek zarządu Generali TU SA.
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy
Grupa Generali