18 września 2014

Generali partnerem kampanii "Nie wstępuj w związek na który nie jesteś gotowy"

Od czwartku 18 września br. przez kolejny tydzień w kinach w całej Polsce wyświetlany będzie spot „Nie wstępuj w związek na który nie jesteś gotowy". Przypomina on kierowcom by prowadząc cudze auto upewniali się czy jego właściciel posiada obowiązkowe ubezpieczenie OC. Film emitowany będzie we wszystkich kinach Cinema City i Helios przez najbliższy tydzień w ramach bloków reklamowych.

Z badań opinii publicznej wynika że aż osiemdziesiąt procent polskich kierowców nie zdaje sobie sprawy że siadając za kierownicą cudzego auta powinni upewnić się czy jego właściciel ma polisę OC*. Nie wiedzą że kierowanie nieubezpieczonym pojazdem naraża ich na bardzo poważne konsekwencje finansowe. A Polacy coraz częściej korzystają z auta motocykla ciągnika motoroweru quada etc. - innego niż własny. W ubiegłym roku co czwarty wypadek drogowy spowodowany został przez kierowcę który nie był właścicielem pojazdu – wynika z danych z ogólnopolskiej bazy polis i szkód prowadzonej przez UFG.

Tymczasem zaledwie co piąty polski kierowca wie że gdy spowoduje wypadek prowadząc pojazd bez OC - to z własnej kieszeni musi zwracać odszkodowanie za jego skutki - do spółki z posiadaczem pojazdu który nie wykupił ubezpieczenia. Ofiary takiego wypadku otrzymują odszkodowanie od UFG. Jednak po wypłacie świadczenia Fundusz występuje o zwrot wypłaconej sumy (tzw. regres) - zarówno do kierującego jak i właściciela nieubezpieczonego pojazdu.

- "Cieszymy się że możemy być partnerem inicjatywy której celem jest zwiększanie świadomości ubezpieczeniowej Polaków. Skala projektu i liczba towarzystw które przystąpiły do akcji potwierdzają wagę zagadnienia i potrzebę uświadamiania kierowców o skutkach prowadzenia pojazdu bez obowiązkowego ubezpieczenia OC." – powiedział Mariusz Kozłowski wiceprezes Grupy Generali Polska.

Inicjatorem wspólnej kampanii polskiego rynku ubezpieczeniowego jest Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Partnerami kampanii są: Axa Direct Benefia BRE Ubezpieczenia Compensa Ergo Hestia Generali Gothaer Liberty Direct Link4 PZU TUW „TUW" Uniqa oraz Polska Izba Ubezpieczeń i Komisja Nadzoru Finansowego.

– "Celem wspólnej kampanii jest rozszerzenie kręgu osób zainteresowanych tym czy dany pojazd ma OC i uświadomienie kierowcom że nie jest to tylko sprawa jego właściciela. Szczególnie że coraz częściej siadamy za kierownicą cudzego samochodu. Dla mnie istotne jest również to że po raz pierwszy w historii polskich ubezpieczeń udało się nam zjednoczyć siły ubezpieczycieli wobec tak istotnej sprawy która nie powinna być obojętna dla ponad 20 milionów polskich kierowców." - powiedziała Elżbieta Wanat-Połeć prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego

_________________________

* badanie przeprowadzone zostało – na zlecenie UFG przez GfK Polonia - między 5 a 9 czerwca 2014 roku na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 osób w wieku powyżej 15 lat.


KONTAKT DLA MEDIÓW

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Rzecznik prasowy

Grupa Generali

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z Polityką prywatności, gdzie znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.