"W ostatnich latach Grupa Generali w Polsce wykonała ogromną pracę i wielokrotnie udowodniła że rozwija się szybciej niż pokazują to trendy rynkowe a na dodatek robi to bardzo dynamicznie i zyskownie. Stworzyliśmy wielokanałową sieć dystrybucji naszych produktów wielokrotnie zwiększyliśmy udziały w rynku. W tym samym czasie zaszło wiele kluczowych zmian nie tylko na rynku ubezpieczeniowym ale także całym świecie. Dlatego wypracowaliśmy nową strategię w której chcemy wykorzystać najsilniejsze strony naszej biznesowej wiedzy oraz otworzyć się na nowe obszary działalności. Chcemy w mądry sposób wykorzystywać nowe technologie wzmocnić kanały dystrybucji tak aby efektywniej obsługiwać Klienta który jest centralnym punktem wszystkich naszych kluczowych projektów wprowadzanych w ramach nowej 1_2_3_4 Strategii" - powiedział Artur Olech Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce.
1_2_3_4 - założenia nowej pięcioletniej Strategii Generali
Nowa strategia Grupy Generali Polska zakłada:
1_bardzo dynamiczne tempo rozwoju biznesu
2_podwojenie udziałów w rynku
3_kilkukrotny wzrost przypisu składki
4_dalsze zwielokrotnienie zyskowności
Misja i wizja firmy
Strategia 1_2_3_4 oznacza nową wizję rozwoju i działania. Generali Polska chce być dla Klientów ubezpieczycielem pierwszego wyboru i osiągnąć status jednego z liderów ubezpieczeń polskiego rynku. Generali chce dostarczać trwałą wartość i rozwijać się szybciej niż rynek.
Powodzeniu tych przedsięwzięć towarzyszyć będą konkretne zobowiązania jak tworzenie standardów prostej i efektywnej obsługi poprzez mądre wykorzystanie nowych technologii.
Generali chce udowodnić że jest z Klientami na dobre i złe. Istnieje po to by żyło im się lepiej i bezpieczniej.
Nowa filozofia biznesowa koncentruje się również na pracownikach firmy i przekonaniu że dzięki zbudowanej kulturze korporacyjnej wybierają oni pracę w Generali w poczuciu dążenia do perfekcji w swoim zawodzie przy jednoczesnym zachowaniu równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym.
8 kierunków strategicznych nowej Strategii Generali
Potwierdzeniem założeń Strategii 1_2_3_4 jest 8 kierunków strategicznych które w ciągu najbliższych pięciu lat będą skupiały działania Generali w Polsce.
Rentowność - optymalizacja wyniku technicznego. Dalsza dywersyfikacja struktury portfela produktów.
Dystrybucja - Wykorzystanie potencjału sieci wyłącznych i partnerów zewnętrznych. Stworzenie nowych kanałów dystrybucji.
Klient - Poprawa satysfakcji Klienta m.in. poprzez nowe podejście do sprzedaży obejmujące wszystkie potrzeby Klienta. Stworzenie jednego Konta Klienta prostota iwielokanałowość dostępu.
Technologia - Mądre wykorzystanie nowych technologii stanowić będzie przewagę konkurencyjną Generali. W pełni elektroniczny proces sprzedaży.
Efektywność - Nowe technologie i zmiana starych przyzwyczajeń w organizacji. Optymalizacja i automatyzacja procesów.
Produkty - Uproszczenie produktów. Przyjazny i zrozumiały proces sprzedaży.
Marka - Wykorzystywanie siły brandu Generali zakorzenionej w niemal 200-letniej tradycji.
Pracownicy - Siłą Generali jest kultura organizacyjna charakteryzująca się otwartą komunikacją iprzedsiębiorczością. Kultura zapewniająca wpływ na decyzje oferująca równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym.
- „Realizując nową Strategię będziemy korzystać z niemal 200-letniego doświadczenia Grupy Generali na świecie i tworzyć wartość firmy działając z rozmysłem i planem. Chcemy szukać szans i pomysłów biznesowych aby szybciej się rozwijać lepiej służyć naszym klientom i dostarczać coraz większą wartość wszystkim naszym interesariuszom - począwszy od Klientów przez pracowników i partnerów biznesowych na akcjonariuszach skończywszy. W ciągu kilku miesięcy prac nad strategią zdiagnozowaliśmy kilkadziesiąt projektów i inicjatyw biznesowych z których część już nawet rozpoczęliśmy wdrażać w ostatnich dniach. O najważniejszych z nich będziemy na bieżąco informować wszystkich naszych interesariuszy" - dodaje Prezes Artur Olech.
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy
Grupa Generali