12 marca 2012

Największe wdrożenie informatyczne w historii Generali w Polsce

W połowie lutego sukcesem zakończyło się najważniejsze wdrożenie informatyczne w historii Grupy Generali w Polsce. Uruchomiony został nowy system wspierający sprzedaż i obsługę ubezpieczeń na życie - GLAS 3.0.

Stworzenie i wdrożenie systemu GLAS 3.0 było naturalną odpowiedzią na potrzeby rynku oraz wewnętrzne wymagania biznesowe Grupy Generali która rok do roku rozwija się na rynku ubezpieczeń na życie w tempie kilkudziesięciu procent. Otwarta architektura systemu oraz szeroka gama funkcjonalności pozwala na obsługę pełnego zakresu produktów życiowych a także zarządzanie komunikacją z siłami sprzedaży. System wyposażony został w elastyczny moduł definiowania i modyfikacji produktów co umożliwia skrócenie czasu potrzebnego na wprowadzenie nowego produktu na rynek z kilku miesięcy do kilku tygodni.

- „Wdrożenie systemu GLAS ma fundamentalne znaczenie dla możliwości rozwoju Generali na polskim rynku ubezpieczeń na życie. Wychodzimy z założenia że nowoczesna infrastruktura technologiczna jest obecnie warunkiem koniecznym dla zwiększenia poziomu satysfakcji naszych Klientów oraz sprostania ambitnym planom biznesowym i sprzedażowym.- mówi Artur Olech Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce.

Klient czeka krócej

Nowy system dzięki częściowej automatyzacji znacząco przyspiesza proces wystawiania polis dla szerokiej gamy produktów. Ponadto co szczególnie istotne dla Klientów - poprzez wprowadzenie rejestru szkód oraz wypłat - poprawiona została jakość i kontrola nad procesem wypłaty świadczeń. Skrócony został również czas odpowiedzi na zgłaszane reklamacje. Dodatkową korzyścią będzie zwiększenie dostępności do Portalu Klienta Generali który w nowym systemie umożliwia Klientom zarządzanie własnymi inwestycjami przez całą dobę 7 dni w tygodniu

Zwiększenie bezpieczeństwa

Funkcjonalności w jakie wyposażony jest system GLAS 3.0 zwiększyły dostępność do danych i raportów od strony sprawozdawczo-księgowej (controlling finansowy). Dzięki temu codziennie generowany jest zestaw informacji które na bieżąco sprawdzają spójność danych w systemie i alarmują o ewentualnych nieprawidłowościach.

- „Rozbudowana funkcjonalność nowego systemu GLAS w Generali pozwala na łatwiejsze kontrolowanie procesów sprzedażowych i finansowych przebiegających w ramach systemu co gwarantuje większą stabilność i bezpieczeństwo danych oraz poprawę jakości pracy wszystkich jednostek finansowych w firmie" - mówi Magdalena Nawłoka Dyrektor Finansowy Członek Zarządu Generali.

System szyty na miarę

System został zbudowany tzw. metodą „in-house" czyli własnymi zasobami informatycznymi na podstawie wewnętrznych wymagań biznesowych i funkcjonalnych opracowanych przez specjalistów zespołów merytorycznych. W pracach nad nowym systemem uczestniczyło niemal 100 pracowników Generali wspieranych doświadczeniem ekspertów zewnętrznych.

„Dzięki podjęciu decyzji o budowaniu systemu własnymi siłami uzyskaliśmy możliwość wyposażenia go we wszystkie niezbędne i pożądane funkcjonalności. Ponadto nie musimy ponosić kosztów zdobywania wiedzy technicznej i merytorycznej związanej z zarządzaniem i rozbudowywaniem nowego systemu. Szczególnie trudnym przedsięwzięciem było takie przygotowanie systemu które zagwarantowałoby możliwość prowadzenia polis zawartych przed jego powstaniem" - podkreśla Mariusz Zagajewski Kierownik Projektu wdrożenia nowego systemu Dyrektor Departamentu Indywidualnych Ubezpieczeń na Życie i Emerytalnych w Generali. -„Dzięki wdrożeniu metodą „In-house" udało nam się doprowadzić do znaczących oszczędności kosztowych w porównaniu do zakupu gotowych rozwiązań - dodaje M. Zagajewski.

- „Implementacja systemu stanowi krok milowy w realizacji strategii informatycznej Generali na lata 2009-2012. Nasze prace od rozpoczęcia analiz przez fazę projektowania do zakończenia wdrożenia i migrację trwały ponad dwa lata co jak na skalę i ogrom zadań do wykonania jest w naszej opinii ogromnym sukcesem firmy. Szczególnie że w tym samym czasie wymieniliśmy lub zmodyfikowaliśmy 11 innych elementów infrastruktury informatycznej które stanowią integralną część systemu GLAS" - powiedział Przemysław Pietrzyk Dyrektor Departamentu IT w Grupie Generali.

Plany rozwoju

Poza zaawansowanymi funkcjonalnościami system obsługi produktów na życie Generali zapewnia także wsparcie informatyczne dla rosnącej sieci oddziałów i pośredników Generali. Dzięki niemu pracownicy terenowi i partnerzy firmy otrzymają dostęp do systemu za pomocą którego - z łatwością i bez udziału Centrali - przygotują i wystawią polisy dla Klientów. Należy się spodziewać że rozwój nowego systemu znacznie zmniejszy czasochłonność obsługi klienta w oddziałach i poprawi komunikację pomiędzy pracownikami Centrali a pośrednikami ubezpieczeniowymi. Wpłynie to również na efektywność działań Generali na rynku ubezpieczeń na życie.


KONTAKT DLA MEDIÓW

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Rzecznik prasowy

Grupa Generali

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z Polityką prywatności, gdzie znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.