W połowie lutego sukcesem zakończyło się najważniejsze wdrożenie informatyczne w historii Grupy Generali w Polsce. Uruchomiony został nowy system wspierający sprzedaż i obsługę ubezpieczeń na życie - GLAS 3.0.
Stworzenie i wdrożenie systemu GLAS 3.0 było naturalną odpowiedzią na potrzeby rynku oraz wewnętrzne wymagania biznesowe Grupy Generali która rok do roku rozwija się na rynku ubezpieczeń na życie w tempie kilkudziesięciu procent. Otwarta architektura systemu oraz szeroka gama funkcjonalności pozwala na obsługę pełnego zakresu produktów życiowych a także zarządzanie komunikacją z siłami sprzedaży. System wyposażony został w elastyczny moduł definiowania i modyfikacji produktów co umożliwia skrócenie czasu potrzebnego na wprowadzenie nowego produktu na rynek z kilku miesięcy do kilku tygodni.
- „Wdrożenie systemu GLAS ma fundamentalne znaczenie dla możliwości rozwoju Generali na polskim rynku ubezpieczeń na życie. Wychodzimy z założenia że nowoczesna infrastruktura technologiczna jest obecnie warunkiem koniecznym dla zwiększenia poziomu satysfakcji naszych Klientów oraz sprostania ambitnym planom biznesowym i sprzedażowym.- mówi Artur Olech Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce.
Klient czeka krócej
Nowy system dzięki częściowej automatyzacji znacząco przyspiesza proces wystawiania polis dla szerokiej gamy produktów. Ponadto co szczególnie istotne dla Klientów - poprzez wprowadzenie rejestru szkód oraz wypłat - poprawiona została jakość i kontrola nad procesem wypłaty świadczeń. Skrócony został również czas odpowiedzi na zgłaszane reklamacje. Dodatkową korzyścią będzie zwiększenie dostępności do Portalu Klienta Generali który w nowym systemie umożliwia Klientom zarządzanie własnymi inwestycjami przez całą dobę 7 dni w tygodniu
Zwiększenie bezpieczeństwa
Funkcjonalności w jakie wyposażony jest system GLAS 3.0 zwiększyły dostępność do danych i raportów od strony sprawozdawczo-księgowej (controlling finansowy). Dzięki temu codziennie generowany jest zestaw informacji które na bieżąco sprawdzają spójność danych w systemie i alarmują o ewentualnych nieprawidłowościach.
- „Rozbudowana funkcjonalność nowego systemu GLAS w Generali pozwala na łatwiejsze kontrolowanie procesów sprzedażowych i finansowych przebiegających w ramach systemu co gwarantuje większą stabilność i bezpieczeństwo danych oraz poprawę jakości pracy wszystkich jednostek finansowych w firmie" - mówi Magdalena Nawłoka Dyrektor Finansowy Członek Zarządu Generali.
System szyty na miarę
System został zbudowany tzw. metodą „in-house" czyli własnymi zasobami informatycznymi na podstawie wewnętrznych wymagań biznesowych i funkcjonalnych opracowanych przez specjalistów zespołów merytorycznych. W pracach nad nowym systemem uczestniczyło niemal 100 pracowników Generali wspieranych doświadczeniem ekspertów zewnętrznych.
„Dzięki podjęciu decyzji o budowaniu systemu własnymi siłami uzyskaliśmy możliwość wyposażenia go we wszystkie niezbędne i pożądane funkcjonalności. Ponadto nie musimy ponosić kosztów zdobywania wiedzy technicznej i merytorycznej związanej z zarządzaniem i rozbudowywaniem nowego systemu. Szczególnie trudnym przedsięwzięciem było takie przygotowanie systemu które zagwarantowałoby możliwość prowadzenia polis zawartych przed jego powstaniem" - podkreśla Mariusz Zagajewski Kierownik Projektu wdrożenia nowego systemu Dyrektor Departamentu Indywidualnych Ubezpieczeń na Życie i Emerytalnych w Generali. -„Dzięki wdrożeniu metodą „In-house" udało nam się doprowadzić do znaczących oszczędności kosztowych w porównaniu do zakupu gotowych rozwiązań - dodaje M. Zagajewski.
- „Implementacja systemu stanowi krok milowy w realizacji strategii informatycznej Generali na lata 2009-2012. Nasze prace od rozpoczęcia analiz przez fazę projektowania do zakończenia wdrożenia i migrację trwały ponad dwa lata co jak na skalę i ogrom zadań do wykonania jest w naszej opinii ogromnym sukcesem firmy. Szczególnie że w tym samym czasie wymieniliśmy lub zmodyfikowaliśmy 11 innych elementów infrastruktury informatycznej które stanowią integralną część systemu GLAS" - powiedział Przemysław Pietrzyk Dyrektor Departamentu IT w Grupie Generali.
Plany rozwoju
Poza zaawansowanymi funkcjonalnościami system obsługi produktów na życie Generali zapewnia także wsparcie informatyczne dla rosnącej sieci oddziałów i pośredników Generali. Dzięki niemu pracownicy terenowi i partnerzy firmy otrzymają dostęp do systemu za pomocą którego - z łatwością i bez udziału Centrali - przygotują i wystawią polisy dla Klientów. Należy się spodziewać że rozwój nowego systemu znacznie zmniejszy czasochłonność obsługi klienta w oddziałach i poprawi komunikację pomiędzy pracownikami Centrali a pośrednikami ubezpieczeniowymi. Wpłynie to również na efektywność działań Generali na rynku ubezpieczeń na życie.
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy
Grupa Generali