Obecnie Punkty Partnerskie Generali (PPG) działają na terenie 7 województw a w kolejnym etapie wdrażania projekt obejmie pozostałe 9. Z usług PPG będą mogli korzystać zarówno obecni jak i potencjalni klienci Generali. Wszystkie punkty są w charakterystyczny sposób oznaczone logo Generali zarówno w środku jak i na zewnątrz co zdecydowanie ułatwi identyfikację sieci serwisowej.
- „Punkty Partnerskie Generali to kolejne innowacyjne rozwiązanie jakie Generali wprowadziło w ostatnim czasie w procesie likwidacji szkód komunikacyjnych. Uatrakcyjniając naszą ofertę produktową chcemy dotrzeć do jak największej grupy posiadaczy pojazdów mechanicznych. Nie praktykujemy agresywnych kampanii marketingowych nastawiając się w zamian na stałe inwestycje w poprawę jakości serwisu co przekłada się na bardzo wysoką dynamikę sprzedaży naszych produktów AC i OC. W 2008 r. na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych zanotowaliśmy ponad 70% wzrost sprzedaży podczas gdy rynek rozwijał się w tym czasie w tempie zaledwie 13%" - mówi Andrzej Jarczyk Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce.
PPG - nowa inicjatywa związana z uproszczeniem likwidacji szkód komunikacyjnych
Na jesieni 2008 r. Grupa Generali rozpoczęła prace nad nowym projektem w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych którego celem było powołanie sieci serwisowej tzw. Punktów Partnerskich Generali (PPG). Założeniem firmy było nie tylko rozszerzenie współpracy z zakładami specjalizującymi się w usługach blacharsko-lakierniczych ale przede wszystkim powołanie sieci placówek uprawnionych do wykonania wstępnego procesu czynności likwidacyjnych. Punkty Partnerskie Generali odpowiedzialne będą m.in. za:
przyjęcie zgłoszenia szkody
gromadzenie niezbędnych dokumentów
wykonanie oceny technicznej i zdjęć pojazdu oraz przesłania kompletu dokumentów do Generali
kalkulację kosztów naprawy
wykonanie kompleksowej naprawy pojazdu
udostępnienie samochodu zastępczego.
Obecnie PPG działają już na terenie 7 województw a do końca czerwca br. Generali planuje rozszerzenie działalności na pozostałe 9. Liczba punków serwisowych w danym województwie będzie uzależniona od ilości zgłaszanych szkód w poszczególnych regionach.
Docelowo - w ciągu 2-3 lat - sieć Punktów Partnerskich Generali liczyć może pomiędzy 50 a 100 placówek. Jednak do połowy 2009 r. działać już będzie 40-50 nowych Punktów Partnerskich firmy.
PPG - nowe korzyści dla klientów Generali
Dla Grupy Generali stałe zwiększanie jakości świadczonego klientom serwisu likwidacji szkód jest kluczowym elementem strategii obranej na najbliższe lata. W ostatnim czasie firma zapewniła swoim klientom m.in. wygodną formę wypłaty świadczeń za szkody komunikacyjne w postaci tzw. przedpłaconej karty płatniczej. Klient już w trakcie spotkania z rzeczoznawcą otrzymuje kartę płatniczą na którą w ciągu 48 godzin otrzymuje zwrot pieniędzy za najczęstsze drobne „stłuczki" których naprawa nie przekracza kwoty 4 tys. zł.
Obecnie Generali wprowadza kolejne usprawnienia w procesie likwidacji szkód komunikacyjnych chcąc zagęścić sieć placówek obsługujących klientów firmy. W tym znaczeniu PPG należy traktować nie tylko jako zakłady blacharsko-lakiernicze działające na zasadach standardowej współpracy z Generali tylko jako placówki pełniące funkcję filii likwidacyjnej Generali o rozszerzonym profilu. Większa dostępność sieci serwisowych to przede wszystkim udogodnienia i dodatkowe korzyści dla osób posiadających polisę komunikacyjną w Generali. Celem firmy jest uproszczenie procedur i ograniczenie formalności w procesie likwidacyjnym oraz zapewnienie kontaktu z towarzystwem w możliwie najbliższym punkcie dla miejsca zamieszkania poszkodowanego. Zaletą nowo otwieranych PPG jest możliwość zgłoszenia szkody i naprawy pojazdu w jednym miejscu. Na życzenie właściciela auta PPG może bezgotówkowo rozliczyć szkodę rzeczową z AC i OC. Istnieje także możliwość bezpłatnego otrzymania samochodu zastępczego na czas naprawy.
Wszystkie Punkty Partnerskie są opatrzone znakiem graficznym i logo Generali co ułatwi identyfikację placówki oraz wzmocni świadomość marki Generali.
- „Sieć Punktów Partnerskich Generali uruchamiamy z myślą o naszych klientach którzy są przyzwyczajeni do bardzo wysokiego standardu obsługi cenią czas i innowacyjne rozwiązania. Zależy nam na zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa naszych klientów szczególnie w sytuacji wystąpienia szkody. Wówczas maksymalnie prosty i kompleksowy system likwidacji szkody powinien zrekompensować niedogodności związane z zajściem przykrego zdarzenia losowego" - mówi Michał Makarczyk dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w Grupie Generali.
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy
Grupa Generali