05 marca 2009

Generali wspiera akcję prewencyjną "Łapać złodzieja"

Program „Łapać złodzieja" jest pierwszą polską edycją brytyjskiego formatu „To Catch a Thief" wyprodukowanego przez telewizję BBC. Do prowadzenia programu zaproszono byłych włamywaczy którzy po przejściu resocjalizacji biorą udział w kampaniach społeczno-edukacyjnych na rzecz powstrzymywania przestępczości.

Nowa produkcja telewizyjna o charakterze prewencyjno-edukacyjnym

W wiosennej ramówce stacji TVN zostanie po raz pierwszy wyemitowana polska wersja brytyjskiego programu „To Catch a Thief" („Łapać złodzieja"). Do prowadzenia programu zaproszono zresocjalizowanych "fachowców" których zadaniem będzie z jednej strony przeprowadzenie symulacji włamania do różnych obiektów tj. domów mieszkań pubów itp. a  z drugiej - analiza zdarzenia i omówienie z właścicielami obiektów błędów popełnionych przy zabezpieczaniu lokali przed kradzieżą. Z wielu badań i analiz wynika że Polacy dysponują ubogą wiedzą na temat zabezpieczenia się przed kradzieżą i jej skutkami. Niska świadomość powoduje pozorne poczucie bezpieczeństwa a to błędne przekonanie w bardzo prosty sposób może doprowadzić do niemiłych zdarzeń życiowych.

Jedną z osób które zadeklarowały wolę udziału w programie jest znany polski strong-man - Mariusz Pudzianowski.

Rola ekspertów w interpretacji przekazu

Format telewizyjny polega na połączeniu w jedną całość formy programu rozrywkowego oraz działań o charakterze prewencyjnym i edukacyjnym. Ze względu na przystępną formę przekazu program ten cieszył się dużą popularnością widzów. Również w polskiej edycji nagrania gospodarze programu będą udzielali praktycznych porad aby w jak najbardziej obrazowy sposób przedstawić realny problem jakim są nagminne kradzieże oraz błędy popełniane w ich zapobieganiu.

Do prowadzenia programu zaproszono zresocjalizowanych przestępców którzy diagnozują mocne i silne strony zabezpieczeń konkretnej nieruchomości oraz mogą ustrzec widzów przed atakiem potencjalnych złodziei.

Rolę głównego „włamywacza" odegra jeden z prowadzących program - Marek Ksieniewicz który po przejściu resocjalizacji prowadzi obecnie szereg działań o charakterze społecznym w tym adresowanych do tzw. trudnej młodzieży zapobiegających problemom przemocy alkoholizmu i narkomanii. Jest założycielem Fundacji „Wybieram Wolność" z którą współpracują byli więźniowie.

Rolą drugiego prowadzącego - Andrzeja Skarżyskiego - jest analiza przebiegu włamania w obecności właścicieli lokalu. Domownicy na własne oczy przekonają się jak szybko i łatwo można sforsować zamontowane przez nich zabezpieczenia. Po włamaniu prowadzący doradzą właścicielom jakich zasad bezpieczeństwa przestrzegać i jak zabezpieczyć dom aby skutecznie odstraszał lub zniechęcał włamywaczy. Uzupełnieniem komentarzy osób prowadzących program jest porada eksperta ds. ubezpieczeń który na konkretnym przykładzie omawia decyzje ubezpieczycieli w zakresie wypłaty świadczeń wyjaśniając kwestię wyłączeń odpowiedzialności ubezpieczyciela w przypadku błędów lub zaniechań po stronie ubezpieczonego.

- „Wierzymy że program pobudzi wyobraźnię właścicieli domów i mieszkań którzy spojrzą na swoje nieruchomości niejako z perspektywy włamywaczy. Chcemy aby widzowie większą uwagę zwracali po pierwsze na konieczność ubezpieczenia swojego majątku i jednocześnie zadbali o zabezpieczenia które zniechęcą złodziei do podjęcia próby włamania lub przynajmniej utrudnią im to "zadanie". Poza edukacją na temat zabezpieczenia nieruchomości chcemy omawiać kwestie zakresu ochrony i wypłaty odszkodowania. Niestety powszechną praktyką wśród klientów ubezpieczających swoje domy i mieszkania jest nieznajomość Ogólnych Warunków Ubezpieczenia (OWU). W efekcie kiedy dochodzi do kradzieży nie znają oni faktycznego zakresu ochrony ubezpieczeniowej. Chcielibyśmy żeby nasi klienci zawierali umowy ubezpieczenia w sposób bardziej świadomy dlatego też w ten przystępny telewizyjny sposób chcemy przybliżyć im zasady stosowane przez ubezpieczycieli przy podejmowaniu decyzji odszkodowawczych" - mówi Michał Makarczyk - dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w Generali.

Wspierające działania marketingowe

Generali TU zostało głównym sponsorem programu i konkursu związanego z jego realizacją. Począwszy od 4 marca na stronie Onet.pl będzie prowadzona kampania banerowa promująca program. Dodatkowo w serwisie Onet.pl powstanie strona dedykowana programowi gdzie znajdą się m.in. informacje o programie skróty odcinków a także zostaną opublikowane porady eksperckie dotyczące ochrony domu lub mieszkania przed złodziejami. Także w serwisie www.generali.pl powstaną podstrony poświęcone programowi.


KONTAKT DLA MEDIÓW

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Rzecznik prasowy

Grupa Generali

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z Polityką prywatności, gdzie znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.