Warszawa 28 lipca 2010 r. Grupa Generali w ramach strategii automatyzacji procesów sprzedażowych rozpoczęła proces wyposażania Sieci Sprzedaży w innowacyjne narzędzie do obsługi Klientów korzystających z ubezpieczeń komunikacyjnych w Generali. Nowe narzędzie to tzw. skaner czyli czytnik kodów 2D AZTEC które znajdują się we wszystkich nowo wydawanych dowodach rejestracyjnych pojazdów w Polsce. Zaszyfrowany kod w postaci obrazka umieszczony w dowodach rejestracyjnych zawiera wszelkie informacje nt. pojazdu i jego właściciela które po zeskanowaniu są automatycznie wprowadzane do elektronicznego systemu sprzedażowego Generali. Pozwala to na sprawniejsze szybsze i bezbłędne wprowadzenie danych potrzebnych do zawarcia ubezpieczania.
Wprowadzając do użytku skanery kodów zawartych w dowodach rejestracyjnych pojazdów Generali jest pierwszym Towarzystwem Ubezpieczeniowym na polskim rynku które będzie wykorzystywało skaner w procesie sprzedaży. Działanie to jest jednym z elementów strategii firmy zakładających wyeliminowanie w perspektywie najbliższych lat dokumentacji papierowej w wewnętrznych procesach obsługi sprzedaży.
Skaner to nowa funkcjonalność w ramach wykorzystywanego przez Agentów Grupy Generali Portalu dla Partnera Biznesowego który umożliwia przejście pełnego procesu polisowania - od kalkulacji cenowej po wystawienie polisy. Specjalne czytniki (skanery) którymi dysponuje Sieć Sprzedaży pozwalają na automatyczne przetworzenie w module sprzedażowym Generali wszystkich danych zawartych w zaszyfrowanym kodzie o nazwie 2D AZTEC umieszczonym w dowodzie rejestracyjnym. Przetworzone w ten sposób dane pojazdu i Klienta pozwalają na szybsze sprawne i co najważniejsze bezbłędne przejście pełnego procesu sprzedaży począwszy od kalkulacji cenowej poprzez wystawienie polisy aż po zakończenie w formie elektronicznej procesu sprzedaży po stronie finansowo-księgowej (back-office) ubezpieczyciela.
Korzyści wynikające z wprowadzenia czytników kodów:
uproszczenie i przyspieszenie procesu polisowania
oszczędność czasu zarówno Klienta jak i obsługującego go Agenta
eliminacja błędów ludzkich w procesie polisowania
podniesienie jakości danych raportowanych do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
Wprowadzenie skanerów spowoduje także w dłuższej perspektywie biznesowej obniżenie kosztów sprzedażowych jak i posprzedażowych po stronie firmy.
Dzięki wdrożeniu nowej funkcjonalności Generali potwierdziło pozycję jednego z najbardziej innowacyjnych ubezpieczycieli na rynku polskim w zakresie obsługi i sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Faza początkowa projektu obejmuje wyposażenie w nowe narzędzie wybranych Agentów ubezpieczeniowych na terenie całego kraju a następnie bieżące rozszerzanie grupy pośredników mających możliwość posługiwania się nowym rozwiązaniem w swej codziennej pracy.
„Zawsze dążymy do tego aby zapewniać naszym Klientom najwyższej jakości poziom obsługi oraz produkty ubezpieczeniowe dopasowanego do ich potrzeb. Jako nowoczesny i profesjonalny ubezpieczyciel systematycznie wprowadzamy innowacyjne rozwiązania które również usprawniają nasze procesy wewnętrzne ułatwiają pracę naszym Agentom oraz generują oszczędności dla firmy. Czytnik pobierający dane z kodów w dowodach rejestracyjnych to nie tylko narzędzie które przyniesie wiele korzyści Klientom i Agentom Generali ale także spowoduje że nasza firma zwiększy swoją konkurencyjność w procesie sprzedażowym. Informatyzacja tego procesu jest jednym ze strategicznych celów Generali" - mówi Maciej Tymusz Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Generali.
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy
Grupa Generali