W badaniu Top Marka wzięto pod uwagę liczbę i źródło publikacji prasowych na temat danej firmy oraz wydźwięk poszczególnych artykułów - pozytywny negatywny czy neutralny. W wyniku analizy medialnej za ostatni rok powstało zestawienie 10 najczęściej pojawiających się w polskiej prasie branż a w nich pięciu najczęściej opisywanych marek. W wyniku analizy jakościowej i ilościowej dokonano również oceny wizerunku poszczególnych marek.
W kategorii „ubezpieczenia" Grupa Generali znalazła się na bardzo wysokim 3. miejscu uzyskując 51 punktów (na podium za firmami Allianz i PZU). Generali wyprzedziło pod względem oceny wizerunku w polskich mediach takich graczy rynkowych jak Aviva Commercial Union oraz ING.
„W trudnym czasie spowolnienia gospodarczego i wielkiej konkurencji - zwłaszcza na rynku ubezpieczeń w Polsce - szczególnego znaczenia nabiera pozytywna rynkowa ocena wartości i jakości marki jaką prezentuje ranking TOP Marka. Staramy się prowadzić w Generali otwartą i proaktywną politykę informacyjną stawiając na bliskość w relacjach z mediami. Cieszy nas że takie nastawienie ma również swe efekty mierzone liczbą publikacji prasowych nt. Generali i ich pozytywnym wydźwiękiem dzięki czemu mieliśmy szansę uplasować się na bardzo wysokim 3 miejscu tego prestiżowego zestawienia. Udało nam się w ten sposób wyprzedzić wielu konkurentów rynkowych nie rzadko mogących pochwalić się wyższym udziałem w rynku co dowodzi faktu że na ocenę wizerunku marki nie ma wpływu wyłącznie liczba pozyskanych klientów a raczej jakość świadczonego serwisu wszystkim interesariuszom firmy w tym również w dziedzinie relacji z mediami. Tak wysoka lokata w rankingu najlepiej i najczęściej opisywanych marek ubezpieczeniowych to dowód na to ze nasze starania odnoszą pozytywny skutek mamy szansę docierać do naszych interesariuszy w Polsce z pozytywnym przekazem co jeszcze bardziej mobilizuje nas do pracy i stałej bliskości w codziennej współpracy z mediami" - podkreśla Paweł Wróbel Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu Grupy Generali w Polsce.
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy
Grupa Generali